Een bewijs van woonst (of attest van inschrijving) met historiek van jouw vorige adressen bevestigt dat een inwoner ingeschreven is op diens adres in de gemeente en geeft ook een overzicht van de verschillende adressen waar je ooit ingeschreven was.
Het bewijs bevat een aantal persoonlijke gegevens zoals:
naam en voornamen
plaats en datum van geboorte
adres
burgerlijke staat
nationaliteit
de datum sinds wanneer je op het adres woont
Voorwaarden
Je bent ingeschreven in de bevolkingsregisters van de gemeente.
Meebrengen
Indien je je persoonlijk aanmeldt aan het loket, breng je jouw identiteitskaart mee.
Bij een volmacht moet de volmachthouder het volgende meebrengen:
de volmacht van de aanvrager
de identiteitskaart van de aanvrager
de eigen identiteitskaart
Procedure
Je kunt het bewijs van woonst met historiek van adressen op verschillende manieren opvragen bij jouw gemeente
Via het elektronisch loket
Persoonlijk bij de snelbalie. Je hoeft hiervoor geen afspraak te maken.
Het bewijs mag ook worden aangevraagd door een wettelijke vertegenwoordiger (ouder of voogd) of een gevolmachtigde.
Opvraging door advocaten, notarissen enz. voor eigen cliƫnten kan zonder motivatie.
Voor attesten van de tegenpartij is een motivering nodig met verwijzing naar de wetgeving waarop beroep wordt gedaan. Vul het document aanvraag informatie uit de registers in. Bij een aanvraag via het elektronisch loket, kun je dit formulier bezorgen via bevolking@wetteren.be
Bedrag
Deze dienst is gratis.
Contact
Gemeentehuis
Nu gesloten- Adres
- Gemeentehuis Rode Heuvel 1 , 9230 Wetteren
- Tel.
- BTW nr.
- BE 0207.447.366