Zorgkundige woonzorgcentrum Schelderust

Heb jij een warm hart voor ouderen en ben je op zoek naar een betekenisvolle job in een hecht team? Woonzorgcentrum Schelderust zoekt  enthousiaste zorgkundigen om onze bewoners elke dag de beste zorgen en een glimlach te bezorgen.

Lokaal Bestuur Wetteren organiseert een selectieprocedure voor een zorgkundige (IFIC cat. 11) voor ons woonzorgcentrum Schelderust voor onbepaalde duur met aanleg van een wervingsreserve.

Het departement Ouderenzorg staat in voor de exploitatie van het woonzorgcentrum Schelderust en de groep assistentiewoningen Scheldezicht.

Binnen het woonzorgcentrum Schelderust bestaat de grootste groep personeelsleden uit voornamelijk verpleegkundigen en zorgkundigen. Deze zijn ingedeeld in drie teams met elk een hoofdverpleegkundige als teamcoach. Er wordt nauw samengewerkt met het team Akela: kinesisten, ergotherapeuten, woon – en leef begeleiders, maatschappelijk werker, mental coach voor bewoners, …

Als zorgkundige werk je in het woonzorgcentrum Schelderust. Je maakt deel uit van een team verpleegkundigen, zorgkundigen en logistiek medewerkers en werkt onder leiding van de hoofdverpleegkundige, in het departement Ouderenzorg.

Doel is om het verblijf van onze bewoners zo comfortabel mogelijk te maken, door een optimale verzorging en ondersteuning in het dagelijks leven.

De zorgkundige werkt onder leiding van en rapporteert aan de teamcoach verpleging/hoofdverpleegkundige.

Kerntaken

1. Verzorgende taken

  • hulp bij aan – en uitkleden
  • zorg voor voeding: opdienen, toedienen, ondersteunen van bewoners, opvolgen juiste voedselinname
  • hulp bij lichaamsverzorging: dagelijks toilet, gepast gebruik van incontinentiemateriaal, bijkomende zorgen
  • opdekken van bedden

2. Verantwoordelijk voor:

  • een comfortabel woon- en leefklimaat
  • stimuleren van zelfredzaamheid van de bewoners
  • begeleiding van de bewoners: luisteren, meeleven, emotionele ondersteuning, enz.
  • opvangen van familieleden en bezoekers

3. Actieve deelname aan afdelingsgebeuren:

  • rapporteren van observaties
  • deelname aan werkoverleg
  • deelname aan bewonersbesprekingen
  • overdracht van informatie met de medewerkers van de vorige en de volgende ploegen

4. Huishoudelijke taken:

  • zorg dragen voor orde en hygiëne in de verschillende leefruimten
  • aanvullen sanitair materiaal
  • zorg dragen voor de kledij, de individuele hulpmiddelen en de persoonlijke bezittingen van de bewoners

5. Rapportering, registratie en administratie i.v.m. bewoners:

  • aftekenen dagelijkse zorgen en melden van specifieke problemen
  • overdracht van informatie met de medewerk(st)ers van de vorige en de volgende ploegen.

Onze waarden

  • Samenwerken: In onze organisatie werken we samen aan een goede groepsgeest. We delen onze eigen mening en ideeën. We streven gemeenschappelijke doelstellingen na. Als er conflicten zijn, bespreken we ze en leggen we ze bij.
  • Professionaliteit: We denken en handelen professioneel en volgens dezelfde waarden. We bouwen aan vertrouwen door oprecht te zijn en verbintenissen na te komen.
  • Enthousiasme: We zijn gemotiveerd voor ons werk en geven het beste van onszelf. We zijn fier op onze organisatie en stralen dat ook uit.
  • Klantgerichtheid: Onze klanten komen altijd op de eerste plaats. Dat gaat zowel over externe klanten (burgers en externe organisaties) als interne klanten (collega’s). We begeleiden klanten vriendelijk en professioneel en geven raad bij hun keuzes. We helpen hen zoals we zelf geholpen willen worden en houden hen op de hoogte van de vooruitgang van onze dienstverlening.

Wat bieden we?

Wie bieden jou een voltijdse (38 uur) of deeltijdse (30,4 of 19 uur) contractuele functie van onbepaalde duur met:

Een aantrekkelijk loonpakket

  • bruto maandloon tussen €2835 (0 jaar) en €3630 (35 jaar) (barema IFIC cat. 11)
  • anciënniteit/ werkervaring uit de openbare, privé- of zelfstandige sector, wordt volledig erkend op voorwaarde dat deze relevant is
  • maaltijdcheques van €8 per gewerkte dag
  • variabel uurrooster volgens afspraken en afhankelijk van de dienstwerking: werken in een vroege-, dag- en late ploeg (met een weddetoeslag van 11%), ook tijdens weekends
  • dubbel vakantiegeld en een eindejaarstoelage
  • haard- of standplaatstoelage
  • tweede pensioenpijler van 3%

Aandacht voor welzijn

  • een gunstige vakantieregeling van 26 verlofdagen én 11 betaalde feestdagen
  • flexibel uurrooster, afgestemd binnen het team
  • gratis hospitalisatieverzekering voor jou en een voordelige aansluiting voor je gezin
  • gratis griepvaccin
  • toffe teamactiviteiten: personeelsfeest, teambuilding, afterwork, nieuwjaarsdrink…
  • fruit en soep op het werk

Duurzame verplaatsing naar het werk

  • 100% terugbetaling van openbaar vervoer
  • fietsvergoeding van €0,36/km
  • fietsleasing mogelijk via fiscaal voordelig systeem

Voordelen verbonden aan jouw groei en ontwikkeling

  • uitgebreid aanbod aan opleidingen en loopbaankansen
  • korting op sportkampen voor je kinderen
  • extra voordelen via de UiTPAS en PlusPas (GSD-V)

Wie zoeken we?

  • Je bent in het bezit van een diploma dat toegang geeft tot deze functie: geregistreerd als zorgkundige of voldoet aan de voorwaarden om geregistreerd te worden als zorgkundige door het RISIV (visum)

Laatstejaarsstudenten leggen een studiebewijs en verklaring voor dat ze binnen een termijn van maximum drie maanden zullen deelnemen aan de eindexamens voor het behalen van hun diploma.

Hoe verloopt de selectie?

Het examenprogramma bestaat uit twee delen en gaat door op maandag 4 augustus 2025 in het woonzorgcentrum:

  • een schriftelijk examen
  • een sollicitatiegesprek

Om over te gaan naar het volgende deel, moet de kandidaat 50% halen voor het voorgaande deel. Om aan het eind als geslaagd te worden beschouwd, moet de kandidaat minstens 50% behalen op elke selectieproef, en 60% op het totaal van de selectie.

De hoogst gerangschikte kandidaat wordt eerst gecontacteerd om aangesteld te worden. De geslaagde kandidaten die niet worden aangesteld, worden in een wervingsreserve opgenomen, waarvan de geldigheidsduur drie jaar bedraagt en maximaal met twee jaar kan verlengd worden.

Hoe solliciteren?

Sollicteer

Als je wil solliciteren, hebben wij volgende documenten ten laatste op 30 juli 2025 nodig:

  • uitgebreid curriculum vitae
  • motivatiebrief waarin je uitlegt waarom deze functie iets voor jou is. Laat ons ook weten hoe je van de vacature op de hoogte bent.
  • diploma, visum of registratienummer
  • uittreksel uit het strafregister dat maximaal 1 maand oud is op de datum dat je indient (inwoner van Wetteren: je kan het attest online aanvragen)

Wij behandelen enkel volledige sollicitaties. 

Meer weten?

Over de selectieprocedure: contacteer Els De Winter, deskundige personeel via vacature@wetteren.be of 09 365 67 07.

Kom je graag eens een kijkje nemen in ons woonzorgcentrum of kennismaken met de collega’s? Heb je vragen over de functie-inhoud: contacteer Koen De Vriendt, teamcoach verpleging via koen.devriendt@wetteren.be of 0490 57 22 11.

Download de functiebeschrijving voor meer info betreffende de jobinhoud!

Contact

Gemeentehuis

Nu gesloten
Adres
Gemeentehuis Rode Heuvel 1 , 9230 Wetteren
Tel.
BTW nr.
BE 0207.447.366
Gesloten
Naar top