Vacature Stafmedewerker Thuiszorg

31
okt
2022

Lokaal Bestuur Wetteren staat voor een aantal grote uitdagingen: er zijn heel wat personeelswissels en er komen uitdagende projecten aan. Daarom hebben we nood aan een tijdelijke  stafmedewerker thuiszorg die operationeel en beleidsmatig aan de slag gaat om onze thuiszorgdoelstellingen te helpen realiseren. De stafmedewerker thuiszorg ondersteunt tijdelijk de teamcoach thuiszorg en de verschillende Thuiszorgdiensten: Lokaal Dienstencentrum De Koffiebranderij, Dienst Gezinszorg, Dienstenchequebedrijf, Minder Mobielen Centrale en diverse thuiszorgprojecten.

De stafmedewerker thuiszorg werkt voor en met het hele thuiszorgteam binnen het departement Zorg en Welzijn.

Kerntaken

Vakspecifieke competenties 

Wat bieden we

Wie zoeken we

Hoe solliciteren

Hoe verloopt de selectie

Meer weten

Kerntaken zijn:

  • Bestaande situaties grondig analyseren & voorstellen en actieplannen uitwerken.
  • Samen met de teamcoach thuiszorg en de thuiszorgmedewerkers werk je aan diverse beleidsondersteunende taken als: beleidsrapportering, opmaak van kwaliteitsprocedures en een kwaliteitshandboek, ... .
  • Bijwonen, organiseren en/of voorzitten van interne overlegvergaderingen, opnemen van ideeën van de teamleden en de verdere uitwerking van concrete acties in planning steken en opvolgen.
  • Je volgt de thuiszorgtrends en beleidskeuzes & implementeert deze in de dagdagelijkse werking in overleg met de teamcoach thuiszorg en de verschillende thuiszorgteams.
  • Je bouwt mee aan een positieve werksfeer waar aandacht voor het welzijn van de collega’s een belangrijke plaats neemt.

Je zet de waarden van de organisatie om in de praktijk:

  • Samenwerken: In onze organisatie werken we samen aan een goede groepsgeest. We delen onze eigen mening en ideeën. We streven gemeenschappelijke doelstellingen na. Als er conflicten zijn, bespreken we ze en leggen we ze bij.
  • Professionaliteit: We denken en handelen professioneel en volgens dezelfde waarden. We bouwen aan vertrouwen door oprecht te zijn en verbintenissen na te komen.
  • Enthousiasme: We zijn gemotiveerd voor ons werk en geven het beste van onszelf. We zijn fier op onze organisatie en stralen dat ook uit.
  • Klantgerichtheid: Onze klanten komen altijd op de eerste plaats. Dat gaat zowel over externe klanten (burgers en externe organisaties) als interne klanten (collega’s). We begeleiden klanten vriendelijk en professioneel en geven raad bij hun keuzes. We helpen hen zoals we zelf geholpen willen worden en houden hen op de hoogte van de vooruitgang van onze dienstverlening.

 Vakspecifieke competenties 

  • Je hebt een hands-on-mentaliteit
  • Je bent nieuwsgierig en kan snel noden bij mensen en groepen ontdekken en analyseren
  • Je bent een mensen-mens
  • Je gaat constructief aan de slag met knelpunten die je opmerkt en zet deze om in een actieplan
  • Ervaring in de thuiszorgsector is een pluspunt

 Wat bieden we?

  • Een voltijdse (of 80%) contractuele aanstelling voor bepaalde duur (2 jaar)
  • Een bruto maandloon tussen € 2771,17 (B1 trap 0) en € 4669,34 (B3 trap 23) voor een voltijdse functie
  • Flexibel uurrooster volgens afspraken, afhankelijk van de werking van de dienst
  • Mogelijkheid tot telewerk, afhankelijk van de werking van de dienst
  • Ruime opleidings- en loopbaanmogelijkheden
  • Maaltijdcheques van € 8 per gewerkte dag (van 7u36’)
  • Een uitgebreid verlofstelsel
  • Een haard- en standplaatstoelage
  • Eindejaarstoelage
  • Integrale terugbetaling van woon-werkverkeer met het openbaar vervoer
  • Een fietsvergoeding
  • Een tweede pensioenpijler
  • Extra lokale vrijetijdsvoordelen met de UITpas
  • Voordelen via de PlusPas (GSD-v).

Wie zoeken we? (specifieke toelatingsvoorwaarden)

  • Je beschikt over de competenties uit de functiebeschrijving
  • Je bent minstens in het bezit van een bachelordiploma

Laatstejaarsstudenten zijn tot het examen toegelaten en leveren het bewijs dat ze aan de diplomavereiste voldoen, uiterlijk op de aanstellingsdatum.

 Hoe solliciteren?

Solliciteer hier online

Solliciteer ten laatste op woensdag 30 november2022. Vul de gevraagde gegevens in en voeg de verplichte documenten toe. Alleen tijdige en volledige kandidaatstellingen komen in aanmerking. 

Hoe verloopt de selectie?

De selectie verloopt via aanwerving, interne en externe mobiliteit.

 Het examenprogramma bestaat uit twee delen:

  • een schriftelijk deel op vrijdag 2 december 2022 (thuisopdracht). De opdracht moet worden ingediend op maandag 5 december 2022.
  • een mondeling deel op donderdag 8 december 2022 (tussen 8u30 en 12u)

Om over te gaan naar het volgende deel, moet de kandidaat 50% halen voor het voorgaande deel. Om aan het eind als geslaagd te worden beschouwd, moet de kandidaat minstens 50% behalen op elke selectieproef, en 60% op het totaal van de selectie. De hoogst gerangschikte kandidaat wordt eerst gecontacteerd om aangesteld te worden. De geslaagde kandidaten die niet worden aangesteld, worden in een wervingsreserve opgenomen, waarvan de geldigheidsduur drie jaar bedraagt en maximaal met twee jaar kan verlengd worden.

Meer weten?

Over de selectieprocedure: Annelies Van Rysselberghe, expert Personeel via vacature@wetteren.be of op het nummer 09 369 00 50.

Over de functie-inhoud: mailen naar ouderenbeleid@wetteren.be 

Contactinfo