Vacature Kinesitherapeut (bepaalde duur 6 maanden)

9
sep
2021

Het woonzorgcentrum Schelderust is op zoek naar een Kinesitherapeut (A1a-A3a // BV1-BV3). Samen met jouw collega’s sta je garant voor een kwaliteitsvolle zorg voor onze bewoners. Je maakt deel uit van het team Akela, waarbij het reactiveringspersoneel (ergotherapeuten en kinesisten, maatschappelijk werker), de begeleiders van wonen en leven, de personeelsleden van de administratie én het technisch personeel jouw directe collega’s zijn.

De kinesitherapeut werkt onder de leiding van en rapporteert aan de Teamcoach Akela.
 

Kerntaken

Wat bieden we?

Wie zoeken we?

Interesse?

Meer weten?

Kerntaken     

  • Het verstrekken van kinesitherapeutische behandelingen aan de residenten afgestemd op de verschillende typische ouderdomsaandoeningen (aandoeningen van het bewegingsstelsel, bloedvatenstelsel, zenuwstelsel, ademhalingsstelsel, aandoening met uitwendige oorzaak, …) en rekening houdend met de individuele toestand en beperkingen van de bejaarde.
    Hiervoor voeren zij overleg met de verschillende huisartsen van de residenten met betrekking tot het richten, aanpassen en evalueren van de behandelingen.
  • Therapeutische ondersteuning en stimulatie van de bewoners met betrekking tot:
    • het motorisch functiegebied, waaronder transfer, gang re-educatie
    • het psychisch en sociaal functioneren
  • Adviseren en begeleiden van collega’s inzake de wijze van benaderen van de bewoners.  Ondersteuning, begeleiding en advies in probleemsituaties.  Doelstellingen en nut van kinesitherapie uitleggen
  • Advies en vorming geven aan het verpleegkundig en verzorgend personeel met betrekking tot o.a. heftechnieken
  • Organiseren, begeleiden en opvolgen van een evenwichtig activiteitenprogramma i.s.m. de begeleiders van wonen leven en de directeur:
    - praktische organisatie en uitwerking van bewegingsactiviteiten
    - begeleiden van een aantal bewegingsactiviteiten
    - bijhouden van deelnemerslijsten
  • Rapportering, registratie en administratie i.v.m. de bewoners.  Signalen van noden en behoeften van de bewoners en van tekorten die een goede werking van de dienst in de weg staan
  • Je zet de waarden van de organisatie om in de praktijk:

Samenwerken:

In onze organisatie werken we samen aan een goede groepsgeest. We delen onze eigen mening en ideeën. We streven gemeenschappelijke doelstellingen na. Als er conflicten zijn, bespreken we ze en leggen we ze bij.

Professionaliteit:

We denken en handelen professioneel en volgens dezelfde waarden. We bouwen aan vertrouwen door oprecht te zijn en verbintenissen na te komen.

Enthousiasme:

We zijn gemotiveerd voor ons werk en geven het beste van onszelf. We zijn fier op onze organisatie en stralen dat ook uit.

Klantgerichtheid:

Onze klanten komen altijd op de eerste plaats. Dat gaat zowel over externe klanten (burgers en externe organisaties) als interne klanten (collega’s). We begeleiden klanten vriendelijk en professioneel en geven raad bij hun keuzes. We helpen hen zoals we zelf geholpen willen worden en houden hen op de hoogte van de vooruitgang van onze dienstverlening.

Wat bieden we?

  • Een contract van bepaalde duur 6 maanden
  • Indien je in het bezit bent van een Bachelor diploma, een voltijds bruto maandloon tussen € 2531,70 (BV1 – trap 0) en € 4243,69 (BV3 – trap 23)
  • Indien je in het bezit bent van een Master diploma, een voltijds bruto maandloon tussen € 3170,07 (A1a – trap 0) en € 5578,45 (A3a – trap 24)
  • Relevante werkervaring uit privé of als zelfstandige kan worden meegenomen tot 18 jaar
  • Deeltijdse functie van 19u/week
  • Uurrooster volgens afspraken
  • Maaltijdcheques van € 6,50 per gewerkte dag (van 7u36’)
  • Een uitgebreid verlofstelsel
  • Een haard- en standplaatstoelage
  • Eindejaarstoelage
  • Integrale terugbetaling van woon-werkverkeer met het openbaar vervoer
  • Een fietsvergoeding
  • Een tweede pensioenpijler
  • Extra lokale vrijetijdsvoordelen met de UITpas
  • Voordelen via de PlusPas (GSD-v).

Wie zoeken we? (specifieke toelatingsvoorwaarden)

  • Je beschikt over de competenties uit de functiebeschrijving.
  • Je bent in het bezit van:
    • Een masterdiploma in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie of van een gelijkgesteld diploma
    • Of een bachelordiploma in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie of van een gelijkgesteld diploma
    • Of een diploma van Hoger Onderwijs, buiten de universiteit, van het Korte Type, opleiding gegradueerde in de kinesitherapie of een gelijkgesteld diploma
  • Je bent in het bezit van een visum uitgereikt door de Federale Overheidsdienst

Laatstejaarsstudenten worden tot de selectieprocedure toegelaten en leveren het bewijs dat ze aan de diplomavereiste voldoen, uiterlijk op de aanstellingsdatum.

Interesse?

Bezorg ons volgende documenten:

  • uitgebreid curriculum vitae.
  • begeleidend schrijven waarin je uitlegt waarom deze functie jou op het lijf geschreven is en via welk kanaal je deze vacature vernam.
  • diploma
  • uittreksel uit het strafregister van maximaal 3 maand oud (inwoner van Wetteren: online)

via mail naar vacature@wetteren.be 

Jouw kandidatuur wordt doorgegeven aan de Departementsdirecteur Residentiële Ouderzorg. Indien je voldoet aan bovenstaande voorwaarden, volgt een mondeling gesprek.

Meer weten?

Over de procedure: contacteer Annelies Van Rysselberghe, Expert Personeel
vacature@wetteren.be (bij voorkeur) of op het nummer 09 369 00 50
 
Over de functie-inhoud: Luc De Gussem,  Departementsdirecteur Residentiële Ouderenzorg, via luc.degussem@wetteren.be of op het nummer 09 368 85 11.

Contactinfo