FAQ Wetterse cadeaubon

Hieronder zal je antwoorden vinden van de frequent gestelde vragen over de cadeaubon.  

  1. Wanneer mogen handelaars zich inschrijven?
    Om bij de start reeds te kunnen deelnemen, kan je als wetterse handelaar/ondernemer nu inschrijven via de link. De deadline voor de eerste inschrijvingen is 18 augustus 2020. Dan ben je zeker dat je bij de opstart van de cadeaubon kan deelnemen. Daarna kan je je via de link inschrijven.

  2. Wanneer is de effectieve start?
    De effectieve start van de cadeaubon zal begin september plaatsvinden.

  3. Welke winkels mogen deelnemen?
    Alle winkels die voldoen aan de voorwaarden mogen deelnemen.

  4. Hoe lang is de cadeaubon geldig? 
    De cadeaubon is 1 jaar geldig.

  5. Welke waarde heeft de cadeaubon?
    De cadeaubon heeft een waarde van €5, €10, €25, €50, €75 of €100. 

  6. Kan de cadeaubon bijgeladen worden?
    Neen, het is een cadeaubon en geen e-money kaart.

  7. Kan de cadeaubon verlengd worden?
    Neen, de cadeaubon kan niet verlengd worden.

  8. Zijn er kosten voor de handelaars verbonden voor deelname aan de cadeaubon?
    Er zijn geen kosten verbonden aan deelname aan de cadeaubon. 

  9. Wanneer wordt de uitbetaling geregeld?
    De uitbetaling gebeurt tweewekelijks. 

  10. Wat gebeurt er met de cadeaubons die niet uitgegeven worden?
    Het bedrag dat niet uitgegeven wordt, wordt terug geïnvesteerd in de cadeaubon bijvoorbeeld voor de aankoop van nieuwe fysieke kaarten, promotiematerialen enzovoort.

  11. Kan één cadeaubon bij verschillende handelaars gebruikt worden? of kan het bedrag van de cadeaubon enkel bij één handelaar besteed worden? 
    De cadeaubon kan partieel ontwaard worden. M.a.w. de gebruiker van de cadeaubon kan het bedrag bij verschillende handelaars besteden totdat het bedrag op de cadeaubon is opgebruikt. 

  12. Kan de cadeaubon via de betaalterminal ontwaard worden?
    Neen, dit kan niet met de cadeaubon. Hiervoor is een cadeaubon met chip nodig en deze kaarten zijn duurder om te ontwikkelen. 

  13. Kan de fysieke cadeaubon enkel bij de gemeente aangekocht worden?
    Ja, de fysieke cadeaubon kan enkel op balieplein van het gemeentehuis, in een latere fase kan ook in de bibliotheek en bij dienst toerisme aangekocht worden. 

  14. Krijg je op de webshop een pdf bestand van de bon?
    Ja, je krijgt een pdf bestand in dezelfde stijl als de fysieke cadeaubon.


  15. Komt er een handleiding op de website van Wetteren?
    Ja, er komt een link naar CCV Lab waar een handleiding beschikbaar is. 

  16. Komen de deelnemende handelaars op de website van de gemeente?
    Ja, de deelnemende handelaars zullen gepubliceerd worden op de website onder 'Deelnemende handelaars'

  17. Is de cadeaubon meer gericht op fysieke winkels?
    Neen, de bon kan ook op locatie ontwaard worden. Je hebt alleen een mobiele telefoon of tablet met de toepassing nodig. 

  18. Kan ik als dienstverlener de cadeaubon als relatiegeschenk geven? Kan het als prijs gebruikt worden in een tombola?
    Ja dat kan. 

  19. Wat is het succes in andere gemeenten?
    De omzet varieert van €200.000 tot € 500.000 in een gemeente vergelijkbaar met Wetteren. Als bedrijven de cadeaubon als relatiegeschenk gebruiken dan loopt de bon goed. Bijvoorbeeld in St-truiden nemen 350 handelaars deel. Het inwonersaantal is 40.000. Daar moeten deelnemende handelaars instapkosten betalen en 2,5% op de omzet.

  20. Kan een klantnaam toegevoegd worden aan de cadeaubon?
    Neen, de cadeaubon in anoniem. Handelaars kunnen geen klantnaam toevoegen aan de cadeaubon. Maar het is mogelijk om de naam van de koper van de cadeaubon via de factuur te registreren. 

  21. Kan je een transactie terugdraaien, bijvoorbeeld bij een fout ingegeven bedrag?
    Ja, de laatste transactie kan je direct terugdraaien via jouw account (vb. op de tablet). Door de pincode opnieuw in te geven, vervolgens teniet doen en opnieuw de betaling uitvoeren.
    Indien je de fout pas op een later moment merkt, kan je dit doorgeven aan de gemeente. 

     

Contactinfo