Naar inhoud

Nieuws

Online toegang tot gegevens en attesten van Rijksregister

Mijn Dossier RR

Mijn DOSSIER is het Nationale e-loket van de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken dat je digitaal toegang geeft tot jouw persoonlijk dossier in het Rijksregister.

De applicatie kreeg een grondige make-over en extra toepassingen. Met je elektronische identiteitskaart (eID) en een kaartlezer kan je aan de slag. Handig voor bijvoorbeeld een adreswijziging, een attest van gezinssamenstelling, ...

Bekijk zeker het filmpje.

De attesten verkregen via ‘Mijn DOSSIER’ bevatten de digitale stempel van het Rijksregister en hebben bijgevolg dezelfde juridische waarde als attesten afgeleverd door de gemeente.

Alle voordelen op een rijtje:

  • Gemakkelijker: je hoeft niet meer naar het gemeentehuis.
  • Sneller: je beschikt onmiddellijk over het attest en bent niet langer afhankelijk van de openingsuren van het gemeentehuis. Je kan het attest van thuis uit, 24 op 24 en 7 op 7 opvragen en meteen digitaal doorsturen naar de instantie die er om vroeg.
  • Goedkoper: Mijn DOSSIER en zijn certificaten zijn gratis.
  • Veiliger: Mijn DOSSIER levert digitale attesten af waarbij de handtekening op digitale wijze kan gecontroleerd worden.
  • Beter voor het milieu: het gebruik van digitale attesten vermindert het papierverbruik en minder verplaatsingen naar het gemeentehuis betekent minder vervuiling.

Meer info: Helpdesk BELPIC 02 518 21 16 - helpdesk.belpic@rrn.fgov.be

 

Datum van het bericht: 01-10-2017